Sådan bruger B2B virksomheder tests og online beregnere
Dine kunder har alt for travlt til varm luft.
Dine kunder har alt for travlt til varm luft.
Dine kunder har ekstremt travlt. Deres indbakke bugner af ulæste emails. Al ledig tid går med at servicere kunder, holde møder og måske en sjælden gang at tænke strategi og undersøge om din løsning kan virke for dem.
Deres tid går formodentlig nogenlunde sådan her:
Så: Når du skal have opmærksomhed er det ultra vigtigt at du sikrer at budskabet er let at forstå. Hurtigt at håndtere og enkelt at agere på.
Dit budskab er ikke nødvendigvis enkelt at forstå. Alle de enkle ting er allerede indkøbt af din kunde. Det er netop derfor du sælger et produkt, hvis værdi er lidt mere komplekst at forstå.
Du er altså endt i en “ægget eller hønen” situation. Værdien af dit produkt er komplekst at kommunikere og dine kunder har kun tid til at beskæftige sig med din geniale løsning i 5 sekunder om ugen.
Med en beregner kan kunden selv beregne værdien af dit produkt for lige netop dem.
Med en test kan de evaluere om produktet overhovedet er det rigtige i forhold til de udfordringer de har.
Det giver jer mulighed for at:
Heldigvis har det aldrig været hurtigere eller nemmere at lancere sin egen test eller beregner.
De muligheder vi ser flest benytte er:
Her får du et IT firma til at bygge en løsning til dig. Typisk timebetalt eller pr. projekt. Fordelen er at du (som regel) får det du beder om. Ulemperne er at:
Her bruger du en platform som LeadDoubler til at bygge beregneren. Det giver jer mulighed for at redigere i beregneren når først den kører, at få den integreret med jeres marketing automation – / nyhedsbrevssystem og ikke mindst at kunne trække på erfaring fra mange lignende projekter.
Tag direkte kontakt til mig for en snak om jeres behov – også selvom du måske ikke sidder med en færdig ide til en beregner eller en test.
Morten Matras
morten@leaddoubler.com / Tlf: 61 71 11 03