Online beregner

Hvorfor:

  • Giv værdi til dine brugere baseret på deres egne tal og omdan din hjemmeside til en leadgenereringsmaskine.
  • Sæt spot på jeres selling points

Idéer:

  • Lav en simpel online beregner til din hjemmeside, så dine kunder selv kan beregne et estimat eller en pris
  • Bed de besøgende aflevere deres kontaktoplysninger før du giver dem prisen og kontakt dem efterfølgende

Eksempler:

Behovsanalyse

Hvorfor:

  • Vis initiativ og sæt spot på jeres unikke selling points istedet for fokus på pris
  • Få lejlighed til at henvende dig til jeres nuværende eller nye kunder

Idéer:

  • Lad dine brugere tage en dynamisk behovsanalyse
  • Markedsfør den online eller som en del af et mere traditionelt salgssetup
  • Bed dine kunder gennemføre behovsanalysen før første møde

Eksempler:

Administrativ forretningsproces

Hvorfor:

  • Styr præcis, hvad der skal ske med hver enkelt henvendelse
  • Gem data centralt og send mails automatisk fra systemet
  • Hjælp jeres medarbejdere med at identificere skjulte sammenhænge

Eksempler: Bed jeres supportmedarbejdere eller sagsbehandlere registrere dialog direkte i system og giv dem forslag til “next step” direkte fra systemet baseret på input.

Kundeloyalitetsprogram

Hvorfor:

  • Styrk jeres forhold til jeres kunder
  • Identificer svage punkter i forhold til jeres service og levering
  • Automatiser arbejdsprocesser og integrer dem i jeres øvrige arbejdsgange

Eksempler: Efter hver udsendt faktura sendes link til spørgeskema, der giver kunden mulighed for på få sekunder at evaluere leverancen. Dermed kan I tage temperaturen på jeres forhold til kunderne løbende.