Salgsprisberegner - FAQ

Hvad er salgsprisberegneren

Salgsprisberegneren er designet til at give boligejere et estimat af værdien af deres bolig.

I salgsprisberegneren bliver boligejerne bedt om at skrive deres navn og telefonnummer og godkende at deres oplysninger sendes til jer.

Hvad skal jeg som mægler gøre?

Når I får tilsendt et lead fra beregneren skal I ringe til boligejeren for at:

  • Booke en vurdering - hvor det er muligt
  • Tage en indledende dialog med boligejeren

Må jeg gerne ringe?

Ja. Rent juridisk skriver vi meget klart i beregneren at I ringer til dem. Dette godkender de aktivt før de ser deres estimat.

Hvordan får jeg mest værdi af konceptet

Først og fremmest er det vigtigt at ringe op hurtigt. Stilen i selve opkaldet kan være forskelligt. Her er nogle af de elementer vi ser virke bedst:

 

  • Prioriter et hurtigt opkald over forberedelse. 
    • Boligejeren forventer ikke nødvendigvis i kender prisen på deres bolig.
    • Ofte giver det mening at holde samtalen fokuseret på deres "boligskiftesituation" - hvor de er i rejsen.
    • Drejer dialogen sig ind på værdien af boligen er det oplagt at sige at dette kan de kun få via en vurdering - hos dem.
  • Overvej at lade andre en mægleren ringe.
    • Sagsbehandlere ringer med succes for nogle af vores kunder
    • LeadDoubler's mødebookingteam gør det rigtig godt for andre
    • Trainees med den rigtige træning kan lave rigtig gode resultater

 

 

Alle undersøgelser viser, at det er altafgørende hvor lang tid, der går fra leadet er genereret til de bliver kontaktet.

Ringer I inden for få minutter er i sikre på at dem i kontakter ikke er gået igang med noget andet.

Hvad, hvis vi ikke kan nå at ringe?

Kontakt os på: kundeservice@leaddoubler.com - så kobler vi jer på vores mødebookingteam, der ikke laver andet end at hjælpe - netop med dette.

Hvad, hvis beregneren regner forkert?

Beregneren laver et estimat. Fra tid til anden oplever vi at den giver et forkert resultat.

 

Oplever du det, så gør følgende:

 

  1. Ring til kunden alligevel. Vi har set at dialogen kan føre til kommissionsaftaler - uanset hvor skævt estimatet er.
  2. Skriv til: kundeservice@leaddoubler.com - og oplys adressen og hvad, I estimerer prisen skulle have været beregnet til, så vender vi tilbage.

Hvad skal jeg sige når jeg ringer?

Vi foreslår at I starter med at indlede en samtale, der holder fokus på boligejerens situation.

Det vigtige er at få dem til at snakke - og så på det rigtige tidspunkt spørge om de vil have en mægler ud.

 

Hedder du Louise Sørensen og ringer du fra "Mæglerbutikken" kan du starte samtalen med:

 

"Louise Sørensen,..., Mæglerbutikken. Du har taget en beregner på Facebook, hvad tænker du?"

 

(En åbning, hvor du stiller et åbent spørgsmål og spiller bolden over til boligejeren).

 

Lyt derefter til kunden og hjælp dem med at træffe den rigtige beslutning for dem. Det kan være:

 

  • At få en ejendomsmægler ud for at vurdere deres bolig
  • At du ringer til dem om x måneder

 

Hvor hurtigt virker det?

De fleste mæglere får leads i løbet af 1-2 dage. Derefter kommer de ind løbende.

 

Vurderinger får de fleste i løbet af 1-2 uger.

 

Kommissionsaftaler kan derimod være lidt længere nede ad vejen. 

 

Vi har for 1 mægler set en gennemsnitlig tid på 170 dage fra leadet er genereret til kommissionsaftalen er underskrevet, mens en anden mægler havde en gennemsnitlig tid fra lead til kommissionsaftale på 60 dage.

 

Nøglen i begge tilfælde er opfølgningen.