fbpx

Få 10 kundehenvendelser hver dag med en beregner - bygget på kun 30 minutter med LeadDoubler

 

Hvorfor

 

En online beregner giver dig:

 

  • Langt flere kunder ud af det samme budget
  • Langt bedre struktur i din virksomhed
  • Færre kunder, der æder din tid med spørgsmål og forespørgsler, der ikke leder nogen vegne

 

Hvordan

Med LeadDoubler er processen gjort ekstrem simpel og gør det muligt for dig at bygge din beregner på helt ned til 20 minutter.

 

Du skal bruge følgende ting:

 

  • 1 idé* til, hvilken beregner, der kan give dine kunder så meget værdi at de rent faktisk gennemfører den
  • 1 Excel regneark, hvor du skriver de spørgsmål dine besøgende skal besvare for at få et svar og de svar de skal have i selve beregneren
  • 1 LeadDoubler konto, der kan oprettes på 2 minutter og er gratis de første 14 dage.
 
*Ideen til den rigtige beregner – hjælper vi dig gerne med at få i et kort strategimøde på kun 30 minutter. Det giver os mulighed for at gennemføre processen fra ide til færdig beregner – sammen med dig

Byg selv din beregner eller få os til at gøre det sammen med dig

Byg selv eller få hjælp

Fordelen ved at bygge din beregner selv er at du kan gøre det lige nu – og i dit eget tempo.

 

Ulempen er at du risikerer at sidde fast undervejs og spilde dyrebar tid eller helt gå i stå og give op.

 

Der er 3 ting, der skal gennemføres for at lave en beregner, der giver dig 10 kundehendelser om dagen.

 

 

Selve det at bygge beregneren er med LeadDoubler den mest enkle del af processen.

 

Gå gerne i gang – men husk at vi gerne hjælper dig med at komme godt fra land via et gratis og uforpligtende 30 minutters opkald.

Klar til at prøve selv
Til dig, der gerne vil være lidt mere sikker

Sådan bygger du din beregner

1: Beslut dig for, hvilken beregner du vil bygge

Det første du skal gøre er at beslutte, hvilken beregner du vil lave.

Her er det vigtigt at have fokus på at bygge en beregner dine potentielle kunder faktisk er så interesserede i at de gennemfører den.

 

Gode eksempler er:

 – En prisberegner

 – En persontypetest

 – En besparelsesberegner

 

Hold det simpelt og besvar kun 1 spørgsmål i en beregner. Besvarer beregneren 2 spørgsmål vil det være bedre (rent konverteringsmæssigt) at bygge 2 beregnere.

 

 

2: Skriv de spørgsmål op du bliver nødt til at få brugeren til at svare på

I en beregner har du brug for at få input fra brugeren for at den kan virke.

 

Eksempler:

“Hvilken størrelse skal terrassen være”. Hvis din beregner er en terrasseprisberegner.

“Hvilken type tag skal vi lægge på”. Hvis din beregner er en tagprisberegner.

 

Skriv hvert spørgsmål i kolonne A i et regneark. (Excel)

 

For hvert spørgsmål - definer nu typen og hvad brugeren kan vælge

I LeadDoubler kan du som bruger enkelt definere hvilken type input de enkelte spørgsmål skal være.

Her er de mest brugte:

 

  • knapper, nedfaldsbokse eller radio-bokse, hvor brugeren kan vælge mellem flere muligheder
  • slider, hvor brugeren kan vælge et tal i et fast defineret interval
  • tal eller tekstfelt, hvor brugeren frit kan skrive
  • billeder, hvor brugeren kan vælge imellem flere muligheder – der vises med et billede hver.

Start med blot at skrive, hvilken type du vælger i kolonne C – ud for hvert spørgsmål. 

Vi kommer senere tilbage til, hvordan du simpelt kan fortælle LeadDoubler præcis, hvordan det enkelte inputfelt skal bygges.

 

Definer, hvilke valg brugeren kan lave

For knapper, nedfaldsbokse og radio-bokse:

Hvis brugeren for et spørgsmål skal vælge imellem nogle muligheder skal disse skrives et sted i regnearket – typisk under hinanden.

 

Eksempel:

Til spørgsmålet: “Hvilken farve” vil vi gerne have at brugeren vælger en farve.

Er det tilfældet, så skriv valgene (her farver) under hinanden et sted i dit regneark.

 

For billeder

Denne del er mere kompliceret. Her er hvad du skal gøre for at kunne lade brugeren vælge imellem billeder:

Et sted i regnearket skriver du de valg din bruger kan tage – under hinanden.

I kolonnen til højre for det skriver du hjemmesideadressen for selve billedet. (Dette kræver altså at billederne forinden er uploadet – for eksempel til dit hjemmesidesystem)

 

Lav nu koblingen fra dit inputfelt til de valg, der kan træffes ved at gøre følgende:

 

I kolonne B – på rækken, hvor dit input er defineret – klikker du på “Data” og datavalidering i menuen i toppen. Vælg “Liste” i øverste nedfaldsboks og vælg området for dine input i nederste inputfelt.

 

I kolonne C skriver du:

 – buttons – hvis du vil præsentere valgene som knapper

 – radio – hvis du vil præsentere valgene som radio-bokse

 – images – hvis du vil præsentere valgene som billeder

 

Dette giver dig en nedfaldsboks i Excel arket i B feltet. Det du skriver i C feltet fortæller LeadDoubler maskinen, hvad det skal oversættes til.

 

For sliders

I kolonne C for dine sliders definer dem, ved at skrive:

 slider(start,slut,skridtstørrelse)

 

Eksempel:

 slider(0,100,5)

 

Ovenstående eksempel giver dig en slider, der går fra 0 til 100 og har en skridtstørrelse på 5.

 

 

Definer nu selve beregningen

For at beregningen skal virke er det nødvendigt at du i selve regnearket laver beregningen.

Her kan du bruge alle de formler du normalt vil bruge i Excel.

Tabelopslag, matematiske formler, finansielle formler og så videre.

Fortæl nu LeadDoubler, hvad der er output

Når du har dine formler på plads skriver du selve resultatet, så LeadDoubler ved at det er et resultat, der skal vises i din færdige beregner.

 

Du kan have op til 1.000 resultater i din beregner og vise dem. De fleste har kun brug for at vise 1-5 resultater.

Her er måden du skriver dem ind i regnearket.

 

Under dine inputfelter skriver du ordet: “Calculate” eller ordet “Resultat” i en række i kolonne A.

 

Herunder skriver du hvert resultat i en række for sig selv.

 

  • I kolonne A skriver du blot et navn, så du selv kan finde resultatet og forstår hvad det er.
  • I kolonne B skriver du selve resultatet.
  • I kolonne E skriver du en nøgle (et id) du senere kan bruge til at sætte den ind på din færdige beregner.

 

I en prisberegner kan du med fordel give selve prisen du vil vise nøglen: “totalPrice” – for at sikre at den passer direkte ind i de skabeloner vi har lavet klar til dig.

Byg nu din online beregner

Processen er helt enkelt:

Tip: Få hjælp fra os - det er gratis og uforpligtende

At lave en online beregner er simpelt – når man ved hvordan.

 

Vores konsulenter står klar til at hjælpe dig – gratis og uforpligtende.

 

Brug os, hvis du ikke er 100% sikker på at du kan gennemføre processen her. Det gør det nemmere for os at hjælpe dig godt i gang. 

Skaf relevant trafik til din beregner

En beregner er god til at forvandle trafik til leads (kundehenvendelser).

 

Vi ser typisk en konverteringsrate, der er 5-20 gange bedre end andre ting såsom en simpel kontaktformular.

 

Men hvordan skaffer du god trafik til din beregner.

 

Her er 2 bud på, hvordan du hurtigt og forholdsvis billigt kan skaffe trafik til din beregner.

 

Generelt anbefaler vi at du som udgangspunkt betaler de store trafikleverandører for at skaffe dig relevant trafik. Det sikrer en lav opstartsomkostning – og giver hurtige resultater.

Google Adwords

Rigtig god, hvis dine potentielle kunder ofte starter deres køb med en søgning på Google.

 

Rigtig god til meget korte køberejser, hvor der er et akut problem du kan løse.

 

Fordele:

 – Dine brugere er ret tæt på at købe

Ulemper:

 – Det kan være svært at skaffe tilstrækkelig stor trafikmængde.

Facebook

Rigtig god, hvis dine potentielle kunder har et latent behov du kan vække og dermed suge leads direkte ind i din salgstragt.

 

Overraskende god – også i tunge B2B salg. 

 

Fordele:

 – Stor trafikmængde

Ulemper:

 – Kunderne er ikke igang med en køberejse før de ser annoncen, så det kan tage længere tid at lukke kunderne.

Nu er det din tur

Du har 2 muligheder – gør det selv eller få hjælp.

 

Vi vil meget gerne sikre at du får den maximale succes og tilbyder en gratis strategisession.

 

Du er alternativt meget velkommen til at gå igang selv og kontakte os undervejs.

X