Få op til 100 gange flere kundehenvendelser fra jeres hjemmeside med 5 enkle skridt.
1) Find noget dine besøgende gerne vil have – og giv dem det
Dine besøgende er på din hjemmeside, fordi de har brug for noget information.
Giver du dem denne information, så de er glade er der en god chance for at de samtidig vil give dig deres navn og telefonnummer.
- Sælger du gulvslibning kan du give dem en prisberegner, så de selv kan beregne deres pris.
- Er du ejendomsmægler kan du give dem mulighed for at beregne prisen på deres egen bolig.
- Sælger du solceller kan du give dem en besparelsesberegner.
Pro tip:
Har du svært ved at finde ud af, hvad du kan give dine besøgende af information kan du blive inspireret ved at gå på Google.dk. Søge på det du sælger og finde sektionen: “Andre spørger om”. Her vil du typisk finde de spørgsmål andre har søgt på.
På Google.dk kan du finde sektionen: “Folk spørger også om”. Her kan du finde spørgsmål du kan besvare i en beregner.
Svar på et af de spørgsmål i en beregner og du vil opleve at få flere kundehenvendelser.
2) Bed om brugerens kontaktinformation på det rigtige tidspunkt
Overvej at bede brugeren om navn og telefonnummer før du viser resultatet.
Brugeren får vist sit resultat – og du kan få sendt deres kontaktoplysninger og kontakte dem.
3) Ring til dem, der har brugt beregneren
Spørg ind til deres situation og hjælp dem videre i deres rejse.
Svar på deres faglige spørgsmål, eller bed om et møde.
4) Strukturer jeres opfølgning
Får I mange henvendelser, så sæt opfølgningen i system, så I nemt kan holde styr på henvendelserne og følge op senere, hvis kunden ikke har tid lige nu.
Pro tip:
Med LeadDoubler’s CRM system får du gratis overblik og styr på dine henvendelser.
5) Gå efter salget
Får du mulighed for det, så gå efter at lukke salget, hvis du kan.
Sørg for at have mulighed for at kunne lukke salget når muligheden opstår.
Det kan du gøre ved at få bygget en tilbudsgenerator, så du kan beregne et tilbud og lave en kontrakt på stedet.